Fortrolighedserklaering
PRIVATLIVSPOLITIK CORENDON DENMARK APS
Corendon sætter stor pris på din tillid til vores virksomhed. I denne privatlivspolitik informerer vi dig om den måde, hvorpå vi håndterer dine personoplysninger.
HVEM ER VI?
Når vi henviser til 'Corendon' 'vi' eller 'os' i denne privatlivspolitik, mener vi Corendon Denmark ApS, Vesterbrogade 127, 1620 København V.
PRIVATLIVSPOLITIK
I dette dokument fortæller vi dig, hvilke kategorier af personoplysninger vi behandler, hvorfor vi gør dette, og med hvem vi må dele dine personoplysninger. I vores behandling overholder vi reglerne om beskyttelse af personoplysninger, herunder alle omstændigheder den generelle databeskyttelsesforordning (GDPR). Det betyder blandt andet, at vi:
- klart angiver de formål, som vi bruger dine personoplysninger til;
- ikke indsamler flere personoplysninger end nødvendigt til disse formål;
- i tilfælde, hvor udtrykkelig tilladelse er påkrævet, anmoder dig om denne tilladelse;
- træffer passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at beskytte dine personoplysninger;
- respekterer de rettigheder, du har med hensyn til dine egne personoplysninger.
SÅDAN INDSAMLER VI PERSONOPLYSNINGER
Vi indsamler følgende personoplysninger, når du besøger vores hjemmeside eller bruger vores app:
- Dine rejsepræferencer;
- Sammensætningen af rejsende;
- Oplysninger om klikadfærd på vores hjemmeside og app;
- Oplysninger om, hvornår du klikker på en af vores annoncer, selvom de findes på andre organisationers hjemmesider;
- Oplysninger om, hvordan du får adgang til vores digitale tjenester, såsom operativsystem, IP-adresse, online-identifikatorer og oplysninger fra din browser;
- Sociale præferencer, interesser og aktiviteter.
Når du booker en rejse med os eller køber et produkt i Corendon Webshop, kan vi behandle følgende oplysninger:
- Navn, adresse, telefonnummer, fødselsdato og pasoplysninger.
- Eventuelle forsikringsoplysninger.
- Relevante medicinske oplysninger og eventuelle særlige ønsker, du har givet os.
- Oplysninger om dine køb, såsom hvad du har købt, hvor og hvornår du har købt det, hvordan du har betalt for det og andre betalingsoplysninger.
- Oplysninger om, hvornår du klikker på en af vores annoncer, selvom de findes på andre organisationers hjemmesider.
- Oplysninger om, hvordan du får adgang til vores digitale tjenester, såsom operativsystem, IP-adresse, online-identifikatorer og oplysninger fra din browser. Vi bruger personoplysninger om andre, som er oplyst af dig, for eksempel om de personer, der er en del af din booking, fordi I skal rejse sammen.
- Hvis du oplyser andres personoplysninger, skal du være sikker på, at de er indforstået med dette, og at du har lov til at videregive disse oplysninger. Sørg også for, hvis det er relevant, at de forstår, hvordan vi kan bruge deres personoplysninger.
Når du kontakter os eller omvendt, eller i forbindelse med kampagner og tjenester, kan vi gemme følgende oplysninger:
- Personoplysninger, som du efterlader, når du sender en e-mail eller et brev til os, ringer eller kontakter os via sociale medier. Det kan være oplysninger som dit navn, brugernavn, telefonnummer og (e-mail)adresse.
- Vores indgående opkald kan blive optaget, hvis du indgår eller har indgået en (rejse)aftale med os, til vurdering af klager og til træningsformål.
- Oplysninger i e-mails og anden digital kommunikation, som vi sender dig, og som du åbner, såsom de links, du klikker på.
- Din feedback og deltagelse i kundeundersøgelser og spørgeskemaer.
Personoplysninger, vi modtager fra andre kilder:
- Vi kan også bruge personoplysninger fra andre kilder, såsom fra specialiserede virksomheder, der leverer oplysninger, fra vores partnere eller fra offentlige registre.
- Dit forsikringsselskab, deres agenter og medicinske personale kan udveksle relevante personoplysninger og særlige kategorier af personoplysninger med os, hvis vi/de skal handle på dine vegne, for eksempel i en nødsituation eller i andre kunders interesse.
- Ved at logge ind via sociale netværk såsom Facebook, WhatsApp eller Twitter for at få adgang til vores hjemmeside og onlinetjenester giver du dit samtykke til deling af dine brugeroplysninger med os. Dette inkluderer for eksempel dit navn, e-mailadresse, fødselsdato, placering og andre oplysninger, som du frivilligt deler med os.
JURIDISK GRUNDLAG FOR BEHANDLING AF DINE PERSONOPLYSNINGER
Vi behandler dine personoplysninger på grundlag af GDPR:
- samtykke.
Eksempelvis når du har givet tilladelse til behandling af personoplysninger ved oprettelse af en konto til My Corendon eller ved tilmelding til nyhedsbrevet. Hvis du har givet tilladelse til visse typer behandling, kan du også til enhver tid trække denne tilladelse tilbage. - udførelse af en aftale med dig eller at handle på din anmodning, før vi indgår en aftale med dig.
Vi har brug for dine personoplysninger for at booke din rejse eller for at levere de tjenester, du ønsker at købe. Vi har også brug for dine oplysninger for at kunne foretage betalinger. - overholdelse af en juridisk forpligtelse.
Corendon kan være juridisk forpligtet til at udlevere personoplysninger til tredjeparter, for eksempel når offentlige myndigheder kræver dette ved afrejse eller ankomst. Dette er vigtigt af hensyn til grænsekontrol, immigration, sikkerhed og antiterrorformål eller til andre formål. - beskyttelse af vitale interesser.
For eksempel udveksling af relevante data med mellempersoner og/eller medicinsk personale i en nødsituation. - til udførelse af en opgave, der udføres i offentlighedens interesse eller under udøvelse af offentlig myndighed.
Eksempelvis brugen af personoplysninger i tilfælde af ulykker, sikkerhedshændelser eller lignende hændelser. - vores eller tredjeparters legitime interesser.
For eksempel når vi, i henhold til vores kommercielle interesse, forsøger at forudsige, hvilke andre produkter, tjenester og informationer du kan være interesseret i. Dette giver os mulighed for at gøre vores markedsføringsoplysninger mere relevante for dig.
Vi behandler kun medicinske eller andre følsomme eller særlige data i de situationer, hvor dette udtrykkeligt er tilladt i henhold til GDPR. For eksempel, hvis vi har dit udtrykkelige samtykke, hvis det er nødvendigt for at beskytte dine eller andres vitale interesser, og du er fysisk eller juridisk ude af stand til at give samtykke, hvis det er nødvendigt for at indgive, udøve eller forsvare retskrav, eller af grunde af væsentlig offentlig interesse.
FORMÅL MED DINE PERSONOPLYSNINGER
Vi forklarer gerne, hvad vi bruger dine personoplysninger til.
Til levering af rejsen og produkter
Dine personoplysninger er nødvendige for at administrere din booking og for at levere de produkter og tjenester, som du køber hos os.
Med henblik på drift og forbedring af vores tjenester
Baseret på de personoplysninger, du efterlader, forsøger vi at forbedre vores tjenester og produkter. Dette inkluderer vores hjemmeside, appen og relaterede produkter. For at beskytte dine personoplysninger og for at forhindre svindel og misbrug af vores tjenester overvåger vi brugen af vores produkter.
Vi kan bruge dine personoplysninger i tilfælde af sikkerhedsoperationer, ulykker eller lignende hændelser og til medicinske og forsikringsmæssige formål. Derudover er det muligt, at vi bruger dine personoplysninger til markedsundersøgelser samt forskning og udvikling i Corendon. Vi udvikler og forbedrer altid vores produkttilbud, tjenester, it-systemer, sikkerhed, viden og måden, vi kommunikerer med dig på.
Personalisering af brugeroplevelsen
Du kan muligvis få vist annoncer og anden markedsføring fra Corendon, der passer til dig. Vi ser på din klikadfærd, så vi kan sikre, at du får vist tilbud, der matcher dine interesser. Vi forsøger at forudsige, hvilke andre produkter, tjenester og oplysninger, du kan være interesseret i, og derfor er mere relevante for dig.
Hvis du foretrækker ikke at modtage personlig information fra os, kan du altid angive dine præferencer online, telefonisk eller skriftligt (for eksempel via privacy@corendon.nl) eller ved at afmelde dig vores nyhedsbrev. Derefter tilpasser vi vores data hurtigst muligt.
Kontakt
Vi bruger dine personoplysninger, når du kontakter os, for eksempel via e-mail, post, telefon eller sociale medier.
Markedsføring
Hvis du på forhånd har tilkendegivet, at du ønsker at modtage markedsføring eller tidligere har rejst med os, sender vi dig relevante rejsetilbud eller nyheder om vores rejser og tjenester. Du kan til enhver tid ændre disse indstillinger via nyhedsbrevet, vores hjemmeside, telefonisk eller ved at sende en e-mail til privacy@corendon.nl. Du kan stadig modtage servicebeskeder fra os som en del af din booking og rejse.
Rekruttering og udvælgelse
Hvis du søger en af vores ledige stillinger, behandler vi de oplysninger, du giver os, for at beslutte, om vi vil invitere dig til en samtale eller ej, og for at beslutte, om vi vil tilbyde dig et job.
DELING AF PERSONOPLYSNINGER MED LEVERANDØRER OG PARTNERE
Vi deler dine personoplysninger med leverandørerne af dine rejser, såsom flyselskaber, hoteller og transportselskaber i det omfang, det er nødvendigt for at kunne levere din rejse samt øvrige tjenester, som du har købt. Vi deler også dine personoplysninger med eksterne tjenesteudbydere, såsom IT-tjenesteudbydere. Vi indgår aftaler med disse tredjeparter om omhyggelig behandling af personoplysninger.
Nogle gange deler vi personoplysninger for at fastlægge, udøve eller forsvare vores juridiske rettigheder; i denne forbindelse kan vi give personoplysninger til andre for at forhindre svindel. Hvis vi deler personoplysninger med andre organisationer, indgår vi klare aftaler om, at de opbevarer dine oplysninger sikkert og ikke bruger dem til deres egne markedsføringsformål. Derudover kan vi dele personoplysninger med offentlige myndigheder eller myndigheder i det omfang, det er nødvendigt for at overholde en juridisk forpligtelse eller en autoriseret ordre fra en myndighed.
Endelig deler vi kun de nødvendige personoplysninger med vores leverandører og samarbejdspartnere. Det betyder, at de kun har adgang til de oplysninger, der er nødvendige for at kunne levere deres tjenester til dig.
DELING AF PERSONOPLYSNINGER I CORENDON DENMARK APS
Vores privatlivspolitik gælder for alle tjenester, som Corendon Denmark ApS tilbyder. En undtagelse er de tjenester, der har deres egen privatlivspolitik, som ikke inkluderer denne privatlivspolitik fra Corendon Denmark ApS.
I det omfang det er nødvendigt, kan vi dele dine personoplysninger med andre virksomheder inden for Corendon Hotels & Resorts-gruppen eller inden for Corendon Holiday Group. Det gør vi kun for at give dig de ønskede tjenester, for at administrere og forbedre vores tjenester og daglige forretninger, for at personliggøre din brugeroplevelse eller for at komme i kontakt med dig, hvor det er relevant og til markedsføringsformål eller markedsundersøgelser.
BESKYTTELSE AF DINE PERSONOPLYSNINGER
Vi træffer passende sikkerhedsforanstaltninger for at beskytte dine oplysninger mod utilsigtet tab og mod uautoriseret adgang, brug, ændring og videregivelse. Du er også selv ansvarlig for at beskytte dine oplysninger ved for eksempel ikke at dele din adgangskode eller bookingoplysninger med tredjeparter.
Vi kan overføre og/eller opbevare dine personoplysninger uden for Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde (EØS). Disse data behandles af organisationer uden for EØS, der arbejder for os eller en af vores leverandører. I det tilfælde har vi også truffet passende foranstaltninger for at beskytte dine personoplysninger og for at behandle dem i overensstemmelse med denne erklæring. Disse beskyttelsesforanstaltninger omfatter kontraktmæssige bestemmelser og passende sikkerhedsforanstaltninger.
OPBEVARINGSVILKÅR
Vi opbevarer oplysningerne så længe, det er nødvendigt til formålene som beskrevet i denne privatlivspolitik og i forhold til overholdelsen af love og regler. Mere specifikt opbevarer vi personoplysninger, som vi indhenter i forbindelse med bookinger, køb eller udførelsen af andre aftaler, så længe det er nødvendigt for at håndtere din(e) booking(er), herunder administration, feedback, reklamationer, skader, forsikringer mv. Efter behandling opbevarer vi oplysningerne i maksimalt fire år med henblik på markedsføringsformål. Efter denne periode slettes oplysningerne, medmindre de skal opbevares længere på grund af en juridisk forpligtelse. Sidstnævnte gælder under alle omstændigheder for betalingsdata, der skal opbevares i fem år under den skattemæssige opbevaringspligt.
Vi opbevarer personoplysninger, som vi indhenter, når du kontakter os via e-mail, post, telefon eller sociale medier, så længe det er nødvendigt for at håndtere og følge op på din forespørgsel. Vi kan derefter opbevare dine oplysninger i yderligere fire år til markedsføringsformål.
Personoplysninger, som vi indhenter i forbindelse med jobansøgninger, slettes – hvis du ikke bliver ansat – senest 1 måned efter, at ansøgningsproceduren er afsluttet, medmindre du har givet tilladelse til, at vi må opbevare dine oplysninger til fremtidige ledige stillinger.
Efter opbevaringsperioderne sletter vi dine personoplysninger. Vi kan anonymisere dine oplysninger til analytiske, historiske eller andre forretningsformål.
COOKIES OG LIGNENDE TEKNOLOGIER
Cookies er små tekstfiler, der gemmes på din computer, laptop eller smartphone, når du er på internettet. Vi bruger cookies til at genkende dig, når du besøger os. Cookies gør også dit besøg på vores hjemmeside mere interessant. Cookies giver os mulighed for at vise dig rejser, som vi ved appellerer til dig. Du kan få flere oplysninger i vores cookiepolitik.
LINKS TIL ANDRE HJEMMESIDER
Vores hjemmeside kan indeholde links til hjemmesider, der drives af andre organisationer med deres egne privatlivspolitikker. Sørg for at læse disse vilkår og betingelser og privatlivspolitikker omhyggeligt, før du indtaster personoplysninger på en anden organisations hjemmeside; vi påtager os intet ansvar for andre organisationers hjemmesider.
FUNKTIONER PÅ SOCIALE MEDIER
Vores hjemmeside kan indeholde links til sociale medier, der drives af andre organisationer med deres egne privatlivspolitikker. Sørg for at læse disse vilkår og betingelser og privatlivspolitikker omhyggeligt, før du indtaster personoplysninger på en anden organisations hjemmeside; vi påtager os intet ansvar for andre organisationers hjemmesider.
DINE RETTIGHEDER OG KLAGER
Du kan naturligvis altid tilgå dine egne personoplysninger på vores hjemmeside. Disse oplysninger er knyttet til din konto eller din rejse. Derudover har enhver person, hvis oplysninger vi behandler, følgende rettigheder:
Retten til adgang til egne personoplysninger
Du har ret til at få indsigt i dine personoplysninger. Det betyder, at du kan anmode om, hvilke personoplysninger der er registreret om dig, og til hvilke formål disse oplysninger bruges.
Retten til ændring eller sletning af dine personoplysninger
Du har ret til at få dine personoplysninger ændret, hvis disse oplysninger er forkerte. Du kan også anmode om at få slettet dine oplysninger. Vi kan kun overholde dette, hvis vi ikke er forpligtet til at opbevare dine oplysninger, eller hvis vi stadig har brug for dem til at kunne levere tjenester til dig.
Ret til indsigelse og ret til brugsbegrænsning
Du har en række muligheder for at gøre indsigelse mod yderligere brug af dine oplysninger. Selvom du har givet tilladelse på et tidligere tidspunkt, kan du gøre indsigelse mod yderligere brug af dine oplysninger eller trække din tilladelse tilbage. Du kan gøre gratis indsigelse mod brugen af dine personoplysninger, hvis dine personoplysninger bruges til andre formål end nødvendigt for at gennemføre en aftale eller om nødvendigt for at overholde en juridisk forpligtelse.
Retten til dataportabilitet
Du kan anmode om også at få de oplysninger, vi har om dig (elektronisk).
Hvis du ønsker at gøre brug af en ovenstående rettigheder, kan du indsende en anmodning via e-mailadressen privacy@corendon.nl
Din sikkerhed er vigtig for os, og vi gør vores bedste for at håndtere dine personoplysninger så godt som muligt. Hvis du alligevel har en klage over den måde, hvorpå vi indsamler, opbevarer eller bruger dine personoplysninger, bedes du give os besked ved at rette dit skriftlige spørgsmål eller din klage til den juridiske afdeling og/eller den databeskyttelsesansvarlige.
Postadresse:
Falkoner Alle 1, 3. sal
2000 Frederiksberg
E-mailadresse:
Hvis du ikke er tilfreds med vores besvarelse, kan du indgive en klage til Datatilsynet
DatatilsynetCarl Jacobsens vej 35
2500 Valby
Tlf: 33 19 32 00
E-mail: dt@datatilsynet.dk
Før vi behandler din anmodning eller klage, kan vi bede dig om yderligere oplysninger for at bekræfte din identitet. Vi kan også bede dig om yderligere oplysninger, hvis du kontakter os på vegne af en anden. Vi gør dette for at sikre, at du er berettiget til at indgive en sådan anmodning eller klage.
ÆNDRINGER I DENNE ERKLÆRING
Denne erklæring erstatter alle tidligere versioner. Vi kan til enhver tid ændre denne erklæring, så du bedes kontrollere vores hjemmeside(r) regelmæssigt for opdateringer. Ved større ændringer vil vi kommunikere dette tydeligt på vores hjemmeside(r), eventuelt med en elektronisk meddelelse om ændringerne i privatlivspolitikken.
Senest opdateret: november 2021